Doidas, doidas, doidas...

…Andam as galinhas! E vocês sabem o resto. Um clássico, mesmo para aqueles que não gostam de música. E a mala de hoje tem tudo que ver com galinhas! Na verdade, é uma mochila. Toda ela tosca, como eu. Trapalhona, como as minhas mãos. Sem técnica. E eu gosto tanto dela. Peguei nas pernas de umas calças de bombazine verde-escuras e nas pernas de umas calças de ganga e lá fiz a malinha. Não comprei os fechos. Tinha-os guardadinhos por aí, de outras calças e de outras malas. Só o forro é que é feito de um tecido que comprei há meses. Como resistir àquele azul lindo, e às galinhas coloridas, doidas, desorientadas… Eram perfeitas para aqueles dois tecidos. E como não ficar doida como elas, com esta mala?! As alças são perfeitamente ajustadas. E sabem que mais? Não tem dono/a. Por isso, se alguém estiver interessado, contacte-me por e-mail.

Ficam as fotos. Que me dizem? Gostam? Comentem! Fica mais uma ideia para as vossas costuras. Inspirem-se.





[English below]















Let me start by telling you that the title of this post is part of a well-known children's song in Portugal. It's all about chickens. Because today's handbag is all about chickens too! In fact, it's a backpack. Very clumsy, like me and my hands. Without technique. And I like her so much. I used the legs of some dark-green trousers and the legs of blue jeans. I didn't even buy the zippers, which I had somewhere around the house, from other trousers and handbags. I only bought the inside fabric, which I bought months ago. How could I resist that beautiful blue shade, and all those colorful, crazy, chickens.. They were perfect for the other two fabrics from the trousers. And can I not become as crazy as those chickens inside the backpack?! The handles are completely adjustable. And you know what? It doesn't have an owner. So, if you're interested in it, please don't hesitate in contacting me by e-mail.

Here are the photos. What do think? Do you like it? Comment! Here is another idea for your sewing works. Get inspired!





Comments

Popular Posts